Z deníku členů expedice Německo 2015

Je krátce před 8 hodinou ranní a my netrpělivě čekáme před školou na příjezd našeho autobusu s milým řidičem.

Po nabrání žáků z Máchovky už konečně jedeme směr Německo. Poté, co několikrát zastavíme na „čůrání“ a v Praze nabereme i naší slovenskou paní průvodkyni, konečně přijíždíme na naši první zastávku a to Řezno nebo-li Regensburg. Po prohlédnutí samotného města s paní průvodkyní máme chvilku na to, abychom si město prošli sami. Poté už vyrážíme do Augsburgu, kde máme příštích pár dní bydlet. Po příjezdu na meeting point si nás rozebírají naše „adoptivní rodiny”, které nás ochotně vezou do svých domovů, a když se s rodinami seznámíme, opadne z nás veškerá nervozita, všechny rodiny jsou totiž skvělé!

Druhý den začíná jak jinak než školou. Hned na přivítanou byl pro nás připraven rozřazovací test, ze kterého si většina žáků udělala spíše sportku. Sportku, kterou všichni vyhráváme, protože každá skupina měla úžasného učitele, díky tomu se do školy i těšíme (nebýt toho vstávání). Po zařazení do správných skupin se seznamujeme se svými učiteli a následuje i výuka, zábavnou formou samozřejmě. Po škole vyrážíme do hlavního města Bavorska, nejdražšího a velmi krásného města a tím je Mnichov. Jako první nás v Mnichově čeká prohlídka olympijského stadionu. Stadion procházíme skrz na skrz a následně se vydáváme na rozhlednu v olympijském parku, na vrch rozhledny nás vyveze výtah rychlostí 7m/s, z jeho rychlosti nám zaléhají uši. Výhled z rozhledny byl neuvěřitelný. Poté už nastupujeme zpět do „Modrého kamaráda“(ßjak my s oblibou přezdíváme náš autobus) a jedeme do centra. Po vystoupení z autobusu v centru Mnichova všichni vytahují telefony, aby si mohli vyfotit drahá auta. Procházíme okolo úžasných památek a také ulicemi s drahými obchody. Následuje také rozchod a přichází útok náctiletých na místní McDonald, Starbucks a obchodní centrum (v krásné katedrále už takový nával nebyl). A večer zase zpět k našim rodinám.

Ráno začíná opět ve škole, kde jsme do 11h. Po škole opět nasedáme do autobusu, tentokrát směr pohádkový zámek Neuschwanstein, který inspiroval i samotného Walta Disnyeho k tvorbě jeho loga. Po namáhavém výšlapu do kopce přicházíme k zámku, zuřivě jej fotíme ze všech stran, jen aby nám nic neuniklo. Společná fotka samozřejmě nesmí chybět. S audioprůvodcem procházíme zámkem, kde máme možnost vidět např. Trůnní sál bez trůnu, nebo jeskyni uvnitř zámku. Poté opět útočíme, ale tentokrát na obchůdek se suvenýry. Když se i poslední účastnice zájezdu konečně dostaví do Modrého kamaráda, čeká nás už jen delší cesta zpátky do Augsburgu.

Nový den opět začínáme ve škole, ale tentokrát tam jsme do 12h. A teď přichází to, na co většina z nás čekala. Legoland. Po příjezdu a (jak jinak) pár společných fotkách následuje 4 hodinový rozchod. Každý z nás si našel něco svého, od nejhrůzostrašnějších atrakcí, přes vodní svět po různé památky světa z lega. Večer se vyčerpaní vracíme do rodin.
Poslední den opět začíná naší oblíbenou školou, kde všichni dostáváme certifikáty o absolvování kurzu. Po škole následuje prohlídka města, ve kterém jsme několik dní bydleli, tedy Augsburgu. Navštívíme zlatý sál radnice, katedrálu a následně i pár obchodů, kde utrácíme poslední peníze, nakupujeme si veliké zásoby jídla do autobusu a dáváme poslední sbohem krásnému Augsburgu. V autobuse si společně zazpíváme písničky (po přejetí hranic dokonce i hymnu) a vyměňujeme si zážitky z hostitelských rodin.

Celý týden se nám všem moc líbil. Moc děkujeme za možnost účastnit se tak krásného „výletu“ a paní učitelce Podzimkové a panu učiteli Tomsovi, že to s námi vydrželi. Úžasné zážitky jsme si přivezli s sebou a na skvělý týden v SRN nikdy nezapomeneme!