Expedice - Nové Město pod Smrkem

Konec projektu "Malý, velký kamarád" nás zavedl do nádherné krajiny Jizerských hor.

Aktualizace: 9.6. 9.45

PRÁVĚ VYJEL AUTOBUS 9.R. A 1.C - PŘEDPOKLÁDANÝ PŘÍJEZD 11.15-11.30

TŘÍDY 1.A,1.B BUDOU VYJÍŽDĚT V 10.00 - PŘEDPOKLÁDANÝ PŘÍJEZD 11.30-12.00

Pondělí 5.6.

Je půl deváté ráno a my vyjíždíme vstříc novým dobrodružstvím. Cesta autobusem netrvá dlouho, asi za hodinu a půl už vidíme vrcholky Jizerských hor  a horu Smrk.

Počasí nám přeje, a tak hned poté, co si vybalíme věci, jdeme ven. Areál je velmi hezký, je tu hřiště na plážový volejbal, fotbal, můžeme hrát líný tenis nebo vybíjenou.

V poledne nás čeká oběd. Měli jsme rajskou omáčku a byla výborná. Po obědě je potřeba si odpočinout, a proto uléháme k polednímu klidu. Zvláště deváťáci ho dodržují.

Poté, co jsme načerpali síly, vydáváme se všichni společně na procházku. Asi v polovině se naše cesty rozdělují. Prvňáčci jdou s paní vychovatelkou a paní učitelkou stavět v lese domečky a deváťáci jdou k pramenu Kyselky. Všichni jsme ochutnali a bylo to moc dobré. Takové železité.

Počasí je stále krásné, jde se na další venkovní aktivity. Hrajeme hru se šiframi. Je u ní hodně běhání, ale nám to vůbec nevadí, protože na nás čeká odměna v podobě večeře. K večeři jsou brambory a řízek a je to opět moc dobré. Devátáci pomohli s přípravou disco sálu a začíná pyžamová párty. Tancujeme a hrajeme hry, dokonce můžeme zpívat i na mikrofon. Ale pomalu přichází čas jít na kutě. Musíme se rozloučit. Jenom někteří odvážní deváťáci zůstávají a hrají hru, při které si mohou srovnat nevyřízené účty se svými spolužáky. Hra je to pěkná, jenom je potom potřeba strávit delší dobu ve sprše

První den se pomalu nachýlil ke svému konci a ke spánku uléhají i naše paní učitelky, páni učitelé, paní vychovatelky. Je potřeba nabrat spoustu sil do dalšího dne

Úterý – 6.6.

Dnes jsme se probudili do nádherného dne. Sluníčko svítilo a my jsme se po výborné snídani moc těšili na ranní vyučování. Nebylo to fér, protože naši velcí kamarádi z devítky hráli celé dopoledne hry. Ale všechno trápení jednou skončí, a tak i k nám přišla odměna v podobě oběda. Po poledním klidu jsme šli do lesa, kde jsme skládali obrázky. Deváťáci potřebovali doplnit zásoby energie, a tak se vydali do nedalekého městečka do obchodu. A protože slibované krupobití stále nepřicházelo, začali jsme venku hrát Kimovu hru. Chodili jsme kolem chatek a naším úkolem bylo zapamatovat si co nejvíce obrázků, které jsme po cestě viděli. Naši velcí kamarádi nám pomáhali při tom, abychom si vzpomněli trošku nám i radili. Jenže po skončení hry se opravdu strhla bouřka a až do konce večera jsme museli zůstat na chatkách a v jídelně. Před spaním k nám na pokoj přišli holky z devítky a četly nám pohádky. Někteří z nás při ní usnuli, někteří z nás trošku zlobili. A protože i druhý den byl pro všechny hodně náročný, usnuli jsme, jako když nás do vody hodí.

Středa 7.6.

Ráno jsme se opět probudili do slunečného dne. My, prvňáčci jsme měli před sebou dopoledne s vyučováním, ale naši velcí kamarádi se vydali na výlet na nejvyšší kopec Jizerských hor – Smrk. Zdálo se nám, že jsme je neviděli dost dlouho, a když jsme se ptali, vysvětlili nám, že se výlet poněkud protáhl díky nedokonalému značení turistických tras a ne díky schopnostem jejich horských vůdců.

My jsme po obědě a po odpoledním klidu vyrazili k nedalekému prameni Kyselky. Abychom se k samotnému prameni dostali, museli jsme přebrodit potok. Pro některé z nás to byl opravdu těžký úkol.

Po zdravé večeři přišla na řadu diskotéka. Tentokrát s námi na parketu byli i deváťáci a pořádně to s námi rozjeli. Po diskotéce jsme hráli zábavnou hru Videostop, kde jsme podle ukázek hádali, kterou pohádku nám velcí předvádějí. A pak už byl čas jít na kutě a připravit se na další perný den.